No, I can't forget this evening
Oh, your face as you were leaving
But I guess that's just the way the story goes
You always smile
But in your eyes your sorrow show
Yes, it shows

No, I can't forget tomorrow
When I think of all my sorrow
When I had you there, but then I let you go
And now it's only fair that I should let you know
What you should know

I can't live, if living is without you
I can't live, I can't give anymore
I can't live, if living is without you
I can't live, I can't give anymore

我無法忘記今晚
當你離去時的臉龐
但我想那就是故事的結局
你一直保持著笑容
眼裡卻流露著哀傷
沒錯,那是哀傷

我無法忘記明天
當我想到自己的憂傷
我擁有了你,卻又讓你溜走
現在我只是想讓你知道
一些你該知道的事

我活不下去,如果生命中失去了你
我活不下去,我再也無法付出
我活不下去,如果生命中沒有你
我活不下去,我再也無法付出

-----------------------傳說中的分隔線-------------------------------

因為這首曲子,尼爾森將永遠不會被樂迷遺忘。

尼爾森不僅唱腔獨樹一格,處世風格亦是一絕。和大多數窮於應付宣傳的藝人不同,尼爾森極少在公共場合中出現,也不喜歡製造新聞。自從一九七三年以後,他像一位隱士般,自顧自的從事創作,漸漸地在歌壇消失。

Without you這首歌曲包括和音都是由尼爾森自己在錄音室完成,是首高難度的曲子。在八十和九十年代,有不少自認實力派唱將的藝人,都認為非得演唱這首"炫技曲 ",才能顯示自己的演唱火候。包括有Air Supply空中補給合唱團和九十年代的天后Mariah Carey瑪麗亞凱莉,只不過當瑪麗亞凱莉於九四年初,再度把這首歌唱進排行榜時,尼爾森卻悄悄的告別了人間。
──參考自吳正忠著"冠軍經典五十年"
arrow
arrow
    全站熱搜

    Agustina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()