Alanis Morissette - Hand In My Pocket

I'm broke but I'm happy 我破產了但我很快樂
I'm poor but I'm kind 我身無分文但我很友善
I'm short but I'm healthy, yeah 我雖矮小但我很健康
I'm high but I'm grounded 我很高但我腳踏實地
I'm sane but I'm overwhelmed 我頭腦清醒卻不知所措
I'm lost but I'm hopeful baby 我迷失了但卻是充滿希望的

What it all comes down to 結論就是
Is that everything's gonna be fine fine fine 一切都會沒事的
I've got one hand in my pocket 因為我可以很自在的單手插口袋
And the other one is giving a high five 另一隻手用來跟別人擊掌

I feel drunk but I'm sober 我茫了但我很清醒
I'm young and I'm underpaid 我很年輕錢卻少得可憐
I'm tired but I'm working, yeah 我很疲累但還是得繼續工作
I care but I'm worthless 我很在乎又焦躁的要命
I'm here but I'm really gone 我在這裡可是心早已放空
I'm wrong and I'm sorry baby 我錯了我很抱歉 寶貝

What it all comes down to 結論就是
Is that everything's gonna be quite alright 一切都會過得還不錯
I've got one hand in my pocket 因為我可以很自在的單手插口袋
And the other one is flicking a cigarette 另一隻手用來彈彈菸灰

What it all comes down to 結論就是
Is that I haven't got it all figured out just yet 我還沒完全搞懂這一切
I've got one hand in my pocket 因為我可以很自在的單手插口袋
And the other one is giving the peace sign 另一隻手用來比個和平的手勢

I'm free but I'm focused 我很閒適但也可以很專注
I'm green but I'm wise 我很嫩但我很聰明
I'm hard but I'm friendly baby 我很難搞可是我很友善 寶貝
I'm sad but I'm laughing 我很難過但還是開口大笑著
I'm brave but I'm chicken shit 我很勇敢但我還是沒種
I'm sick but I'm pretty baby 我病了但我還是很漂亮 寶貝

And what it all boils down to 所以得到的結論就是
Is that no one's really got it figured out just yet 沒有人真的已經搞懂這人生哲學
I've got one hand in my pocket 但我還是可以輕鬆自在的單手插口袋
And the other one is playing the piano 另一隻手用來彈鋼琴

What it all comes down to my friends 所有的結論就是 朋友們
Is that everything's just fine fine fine 一切都會好好的
I've got one hand in my pocket 因為我可以很自在的單手插口袋
And the other one is hailing a taxicab... 另一隻手用來叫計程車

歌詞轉自 -我行我歌- http://paowang.com/blog/jocelyn/archives/007741.html

這首歌是從咱們BASS姐夫那邊接過來的好歌一首,
成為有時心情不好的時候常常浮上心頭的歌詞,
歌詞寫得真的很棒,事情經常是一體兩面的,
coins have two side,Right?
缺點也有可能是優點,壞事可能是好事,
塞翁失馬,焉知非福?
聽聽這首歌裡面的正面能量,學習隨時保持樂觀的態度,GOOD!!

艾拉妮絲演繹這首歌也真的是夠自然的,還翻白眼XD
希望大家聽看看這首歌:)
我想應該能有不少的收穫。

-------------------------------------來個清新自然風----------------------------------------


Jason Mraz - I'm Yours

Well you've dawned on me and you bet I felt it
我深深感受 你的出現帶給我的驚異 
I tried to be chill but you're so hot that I melted
我想抱著平常心 但你的如火熱情 令我溶化

I fell right through the cracks, and now I'm trying to get back
穿過縫隙 我墜落 我嘗試回到原來的生活
Before the cool done run out I'll be giving it my bestest
但在我熱情冷卻耗盡之前 我要對這份熱情付出我的全力
And nothing's gonna stop me so don't go with convention
沒有任何事情能阻止我 所以別嘗試用慣例說服我
(在這邊慣例則指 fools fall in love 嘗試愛情的是蠢蛋之類的話)
I reckon it's again my turn, to win some or learn some
我猜這次輪到我了 去贏得些什麼 或是學些什麼

But I won't hesitate no more, no more
但我將不再遲疑 不再遲疑
It cannot wait, I'm yours
我不能再等待 我屬於你

Well open up your minds and see like me
所以 打開你的心 像我一樣期待這份愛情
Open up your plans and damn you're free
別固守著你原本的計畫 你將自由
Look into your heart and you'll find love, love, love, love
看進你的心底 你將會找到愛情 愛情
Listen to the music of the moment people dance and sing
傾聽此刻的音樂 人們在歌舞

We're just one big family
我們其實很相近
And it's everybody's right to be loved, love, love, love, loved
愛與被愛 是每個人的權利

So I won't hesitate no more, no more
所以 我將不在遲疑 不再遲疑
It cannot wait, I'm sure
我不能在等待 我很肯定
There's no need to complicate our time is short
別讓一切變複雜 我們沒有太多時間
This is our fate, I'm yours
這是命中註定 我將屬於你

do do do do do...

Well I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
我花了太多的時間 在鏡子前測試自己的說話方式
(原文直譯應該是檢查著自己的舌頭)
And bending over backwards just to try to see it clearer
彎腰傾身 我嘗試著想看清楚些
But my breath fogged up the glass
不過 鏡子卻被我的呼吸霧化
So I drew new face and laughed
所以 我畫了個全新的臉 開心地笑了

I guess what I've been saying is there ain't no better reason
我猜 我想說的不過是 沒有比這更好的原因
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
擺脫掉自己的虛榮心 讓一切順其自然
It's what we aim to do, our name is our virtue
這是我們該做的 成為善的化身

But I won't hesitate no more, no more
但 我將不在遲疑 不再遲疑
It cannot wait, I'm sure
我不能再等待 我很肯定
There's no need to complicate our time is short
別讓一切變複雜 我們沒有太多時間
This is our fate, I'm yours
這是命中註定 我將屬於你

Well open up your minds and see like me
所以 打開你的心 像我一樣期待這份愛情
Open up your plans and man you're free
別固守著你原本的計畫 你將自由
Look into your heart and you'll find, the sky is yours
看進你的心 你會知道 無邊際的天空屬於你

So please don't, please don't, please don't
所以 請別再 請別再
There's no need to complicate
再也沒有需要去偽裝
Cause our time is short, and this will, this will, this is our fate
因為我們沒有太多的時間 這將會是 這就是命中注定
I'm yours
我屬於你

Stand and Edilyn Kuei, Happy Marriage ay forever.
Stand and Edilyn Kuei 祝你們白頭偕老
Forever. Forever yours.
永遠 永遠你的


他真的是非常非常非常的清新的!
傑森就是個不肯長大的孩子,他在成人的世界裡帶我們找到那份悠遊,
咱們鼓手帽爺似乎很喜歡傑森,(順帶一提他也會打傑森旁邊那位鼓手的非洲鼓兒)
這段在韓國節目裡面的現場表演我很喜歡,最後傑森對觀眾說的話XDD
偶爾聽聽這首歌,大自然就在你耳旁:)


---------------------------------本土曾經天王級----------------------------------------


陳雷 - 歡喜就好


歡喜就好
作詞:吳嘉祥 作曲:吳嘉祥

人生海海 甘需要攏瞭解 有時仔清醒 有時青菜
有人講好 一定有人講歹 若麥想嚇多 咱生活卡自在

歸工嫌車無夠叭 嫌厝無夠大 嫌菜煮了無好吃 嫌某尚歹看
駛到好車驚人偷 大厝歹拼掃 吃甲尚好驚血壓高 美某會兌人走

人生短短 好親像塊七逃 有時仔煩惱 有時輕可
問我到底 腹內有啥法寶 其實無撇步 歡喜就好


還有什麼好說的?相信這首歌只要是台灣人都很熟吧?
我覺得這首歌真的很棒,放輕鬆吧!台灣人!
話說我超喜歡那句 - 水某ㄟ對郎造XD
arrow
arrow
    全站熱搜

    Agustina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()